Tuesday, September 1, 2009

Saya tak sehat...kena food poisoning

Semalam saya kena cirit birit, muntah-muntah dan demam.Kesian kat suami saya.ingatkan semalam cuti merdeka leh ar jalan2 kat mall.Kalau ikutkan dah lama saya tak sakit yg teruk2 ni.kalau takat sakit sikit, then boleh tahan biasala.tapi semalam saya sampaikan takleh nak buat apa2.Disebabkan dah sakit, maka saya tak puasa, yela dahla muntah2, cirit-birit, mana ada tenaga,pastu lak saya still bf kan si Nabil...melepek giler...

Jadi semua tugas harian di rumah saya serahkan pada suaami saya...dia memasak utk berbuka,masak nasi minyak tu ngan ayam masak kurma dan acar nenas...tengok memang sedap.tapi disebabkan saya demam, tekakpun jadi pahit.Makanan yg sedappun jadi tak sedap.Bila dapat makan sikit jer terus muntah.Nikmat makan dah takder...

Arini gak saya still demam lagi, kepala masih berat lagi, tekak masih pahit lagi, loya2 still ada tapi takde muntah dan saya berpuasa harini.Hope saya dapat bertahan sampai berbuka nanti.Amin

4 comments:

*gorjesmum* said...

sabar..bln posa ni slalu kene food poisoning..lg2 mkn kat luar tu

uMmi said...

Wan, aku balik dari umah mertua terus kena.kat sana kami masak sendiri tak beli kat luar.nak buek camno.

*dapat tak buat nuffnang tu?kalo tak ko g ke ceeramon nye blog,dia ada buat tutorial

:: || Mrs. Izwan || :: said...

hmmm sah!!! memang musim skang ni. saya pon begitu juge! demam la ni..

uMmi said...

now i dah ok sikit...pagi tadi anak2 lak kena muntah2...cian kat diorg jangkit dr saya...skang i tgh operasi mendobi, semua tuala, cadar, tilam kena muntah dua beradik...sib baik maknye tak keje, leh take care anak2...take care mrs izwan, rerajin makan ubat