Friday, July 24, 2009

nyamuk ooo nyamuk


lately ni kul 3am mesti aku dikejutkan dgn rengekan naufal n nabil.dlm hati aku ni mesti kerja si nyamuk..geram tul aku..boleh dikatakan setiap mlm mesti aku terjaga.dah jaga tu mestila aku melancarkan operasi mencari nyamuk.kesian 2 beradik ni, setiap mlm mesti kena gigit nyamuk.gemuk2 nyamuk tu hisap darah.setiap mlm gak aku terkinja2, melompat sana, melompat sini.kalo jiran2 nampak mesti kata aku buang tebiat.puas hati kalo dpt bunuh nyamuk2 ni.

aku tak tau mana datangnye nyamuk2 ni.banyak lak tu.bukan seekor dua tapi lebih dari 5 ekor.nak kata aku tak tutup pintu bilik, tak jugak.pintu bilik tidur sentiasa tertutup.nak kata bilik aku banyak barangpun, tak jugak, coz kat dlm bilik aku cuma ada almari makeup, meja sisi katil yg kecik, kipas berdiri....baju2 semua kat bilik sebelah. mungkin nyamuk ni lalu celah bawah pintu. before aku tidur mesti aku kirai2 langsir, kibas2 celah2 almari.pernah gak nampak nyamuk ni menyorok kat tabung duit syiling naufal hehehe..

petang tadi dalam kul 7pm org kesihatan buat fogging kat area umah.....selalunye kalo buat semburan ni mesti ada yg kena denggi...minta2 dijauhkan

No comments: