Tuesday, August 4, 2009

Masih kepenatan...

Aritu kan aku balik kg Pahang & Banting, harini dah hari selasa tapi aku still penat lagi.Masa ari jumaat kan aku balik kg Pahang coz mak mertua aku buat kenduri doa selamat, so adala aku tolong sikit2 mengemas rumah after majlis tamat.Next day lak sepatutnye aku nak pergi kenduri kawin sepupu Mr.Sabri kat Jerantut, tapi mak mertua tak bagi coz Nabil tak berapa sihat.Lagipun perjalanan from Bentong ke Jerantut amik masa 3jam.Afternoonnye Naufal lak mengadu sakit kepala, then merengek2, rupe2nye dia lak demam...dah dedua anak2 aku demam.petang tu after Mr.Sabri balik from Jerantut barula kitorang pergi cari klinik..Hari Sabtu, banyak lak klinik yg tutup...after 1 hr mencari klinik sampai ke Bahau,N9..baru jumpa satu klinik ni yg buka,lain2 klinik tutup,klinik yg 24jam pun tutup.ramai gak la org kat klinik ni.Masa cek suhu, suhu dia memang tinggi 39.6. Dr terus masukkan ubat pcm 500mg tru bontot.fuh, dua2 heroku demam, merengek jgn citerla, bebudak biasala.Naufal lak flat gile, coz bile mkn sikit or susu skit mesti muntah.cian dia.next day nye bebudak ni dah ok skit..dalam kul 11.30am kami bertolak balik kg Banting lak nak attend kenduri kawin sepupu.Kami ada kat majlis tu sekejap jer terus pergi umah mak.after lepak2 umah mak baru balik umah kami.masa tu la rasa penat sangat.

Kelmarin sesi mendobi baju, arini lak sepatutnyer sesi melipat baju tapi tak start melipat lagi, coz arini aku puasa then masih rase cam penat lagi..adala dalam dua bakul baju yg nak dilipat.tengokla nanti kalau rajin.

Nabil tak berapa sihat masa kenduri rumah makmertua

No comments: