Friday, January 8, 2010

Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu yg Memikul

Bukan senang nak jadi single parent.Yup! saya sekarang adalah ibu tunggal tapi bukan didot dot dot....tapi suami saya jauh di perantauan, mencari sesuap nasi utk kami sekeluarga.But luckily adik lelaki saya setuju utk tinggal dengan saya walaupun dia kerja di kl...ulang alik tu naik vroom vroom...TQ Rauff...

While suami takde ni saya kenala uruskan banyak hal..rumah, harta benda, urusan bank, makan, shopping and macam2 lagi la.Selalunye bila suami ada diala yg banyak membantu saya dalam urusan kerja rumah, kadang2 diala yg masak, take care anak, urusan bank...but now saya yg kena amik tanggungjawab tersebut termasukla servise kereta...

Rupe2nye bukan senang nak jadi ibu tunggal ni, saya ni kira beruntung coz tak kerja,tiap2 bulan gaji masuk and anak dua org je...itupun selalu down...exhausted...tapi memang salute la kat ibu tunggal yg anak ramai sampai 4,5 orang, kena kerja lagi, anak kecik2 lagi, lagi2 mereka yg dikalangan bukan berada...eish kesian...syukur alhamdulillah atas rahmatmu ya Allah

Macamana saya berhubung dgn suami?
Sekarangkan teknologi moden...selain tepon kan ada ym, ada skype...leh la videocall everyday, anak2 pun takla rasa kehilangan sangat, coz setiap malam kami mesti bervideocall ngan suami since suami balik kerje sampai larut malam nak tido...

No comments: