Saturday, January 16, 2010

Mengidam...

Alamak! takkan orang mengandung jer yg boleh mengidam...orang tak mengandung tak leh mengidam ker.....yeeey arini saya nak balik kg pahang, tanah tumpah darah suami saya (betul ke ayat ni?)....takkan nak balik ngan anak2 jer...mestila berteman...saya balik dengan kakipar (kaklong) dan adik bongsu sabri...dan juga dengan hero2 malaya, apalagi kalau bukan Naufal and Nabil....Mana boleh tak balik pahang..nangis orang tua tu karang aka makabah mertua....uish mana boleh makabah tak tengok cucu kesayangan dia...atleast sebulan sekali mesti dorang kena tengok Naufal and Nabil....cucu kesayangan la katakan...isk mintak2 ipar duai tak baca belog ni...mau jeles dibuatnye....

Back to the story, actually saya dah lama teringin nak makan udang tempoyak masak lemak cili padi...ada udang+tempoyak+santan+cilipadi.....sluuuurrrppp....kelmarin tepon mak mertua, dia kata tengah buat tempoyak....doyan belakang rumah dah gugur semua, then takde sapa nak mkn doyan...so buatla tempoyak...saya apa lagi buatla tempahan makanan...mak mertua saya ni bagus, kalo kita teringin nak makan apa2 cakap jer, nanti dia buatkan time kite nak balik kg....saya jer menantu hantu....lamo dah tak mkn udang tempoyak ni...nak buat camner...laki saya tekak omputih...takleh bau tempoyak...dan tak pernah lak kat umah saya ni ada tempoyak di simpan dlm peti ais...kalo ada pun mesti dia suruh abiskan haritu juga...takyah simpan2...dia kata busuk....uish! sedap tu hanz.....tak sabar nak makan ni....

No comments: