Tuesday, January 12, 2010

Pesanan orang tua

Dulu masa saya still muda jelita...zaman belasan tahun, sekolah menengah la senang citer....mak saya pernah pesan

"Esok kalau dah kahwin jangan duduk dengan makabah or makabah mertua...mak bukan menghalau tapi mak nasihat je"

Masa saya dengar pesanan tue, saya tak tanya apa2 pun, saya cuma terpikir, nape lak mak tak bagi duduk sama dengan dia...bukan orang tua suke apa, kalau anak2 duduk sekali dengan dia....bila lepas kawin saya terus sewa rumah, apartment, rm350 sebulan...masa tu tak tau kenapa lagi, kenapa mak kata camtu...tapi saya masih ingat kata mak...

Tapi lama2 saya tau kenapa...bile dengar kawan2 yg bercerita  pasal masalah dorang yg sebumbung dengan mak/mertua dorang...masa tu saya tahu kenapa mak kata camtu kat kami adik beradik....
p/s : Tapi kalau makabah dah tua, tak sihat, bawalah dorang duduk skali dengan kita....

No comments: