Thursday, January 14, 2010

Hijrah?

Berhijrah? Ada beberapa teman & saudara mara saya tanya kenapa saya tak ikut suami...Ada beberapa sebab yg saya tak dapat ikut dia berhijrah ke Abu Dhabi...Tapi yang pasti, hujan emas di negara orang, hujan batu negeri sendiri, lebih baik negeri sendiri....

Lagipun suami hanya sewa bilik sahaja di Abu Dhabi....hello! saya dan anak2 nak duduk dalam bilik aje? silap hari bulan saya kena halau coz anak2 main kejar2 & jump2 atas katil.....mati kutu saya kalau duduk dlm bilik aje, while suami pergi kerje...jalan2? no..no..no

Nikmat makanan...Makanan kat sana mahal wooo....kat sini McD boleh beli utk 3 org makan, tapi kat sana cuma boleh beli set utk seorang saja...erti kata lain, kat Malaysia ni makanannye best2 & murah2.....tekak melayu la katakan...

Kat sana nak pergi ke pantai kena bayo, kat sini kita free2 jer mandi tepi pantai sambil buat aksi separa b@g3l...

Andai kata saya ditakdirkan ikut suami berhijrah...saya rela....letaknye seorang isteri adalah disisi suami...uwaaaaaa.....Tapi saya anak melayu jati, jadi saya tak boleh dipisahkan dengan masakan melayu....

nota kaki : sabar yer hanz...ini semua dugaan....ada hikmah disebaliknye....anyway saya sayang suami saya dan anak2...dan ahli keluarga saya dan ahli keluarga mertua saya....ikhlas dr hati saya

2 comments:

*gorjesmum* said...

memang kos sara idup tinggi kat sana mi..takpe la ni pengorbanan nama nye..untk future ko jugak :)

uMmi said...

tu la wan, aku rela duk sini, tapi kalau laki aku paksa duk sana, terpaksala aku ikut gak....laki aku ni ala2 manja sikit...sib baik dia paham, bagi aku duk sini sorang2 ngan anak2...