Tuesday, January 12, 2010

Hari ini dalam sejarah

Buat julung julung kalinye saya basuh kereta setelah 5 tahun berkahwin...Sebab apa? Sebab since saya kahwin dengan suami, saya tak pernah basuh kereta..yg saya tau hantar kereta utk cuci...lagipun kalau suami ada mesti dia yg basuh kereta...suami ni memang sayang giler dengan kereta dia...kadang tu pukul 1am pun dia pernah basuh kereta...sometime kalau musim hujan, everyday dia basuh kereta kat kedai...kalau saya, musim hujan ni malas nak basuh, biarkan je.kalau suami tak, asal kotor je mesti basuh, tak kisahla musim hujan ke, musim salji ke.Asalkan yg dia tau kereta dia bersih...

Selalunye saya hantar je kereta kat sunway utk basuh, tapi harini malas coz ngan anak2 lagi...lagipun adek saya keje so sapa nak jaga bebudak ni. Suami selalunye dah siap2 bayar lump sum kat kedai, so saya juz hantar je...takyah sebuk2 nak bayar....lagi satu suami tak suka kalau hantar kereta kat tempat lain...dah nama sayang kereta, tempat basuh pun kena gak memilih, tak leh sembarangan hantar...

Suami bangga giler  bila saya kata saya basuh kereta...dia suruh saya send gambar kat dia...
"hanz macamana saya nak send gambar, dah nama saya yg basuh kereta ,sapa yg nak amik gambo...lenkali saya suruh juruphoto amik gambo saya erk time saya tgh basuh keta"

Anak2 lak saya biarkan dorang main kat pool...seronok giler bebudak tu...aman sikit saya nak basuh kereta tanpa gangguan.....abis je saya basuh kereta, tetiba lak mendung...sedangkan masa saya basuh tadi panas giler...takpela, hujan rahmat.......berkat basuh kereta...

No comments: